Subject: Selgitustaotlus Mootorsõidukimaksu seaduse kohta
From: "Priit Voit" <[email-masked]>
To: "RAM Info"
Date: Tue, 5 Nov 2024 09:50:15 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Pöördun Rahandusministeeriumi kui Mootorsõidukimaksu seaduse väljatöötaja 
poole selgitustaotlusega seoses ebavördse maksutamisega samadel sõidkitel.
Ebavõrdsus tekib seaduse punktist: MSMS § lõige 10 kohaselt maksustatakse 
N1-kategooria mootorsõiduk, mille erivõimsus ületab liiklusregistri andmetel 
0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta M1-kategooria mootorsõiduki 
maksumääraga

Meie kasutuses on Nissan Navara N1G kategoria sõiduk (kastiga 
väikeveok-pikap) 629PXG mille maksemäärad tulenevalt seadusest  sõiduki 
aastamakse 686.- ja registreerimismakse 2445.-,
Kui aga vötta võrdluseks teine samasugune Nissan Navara nt.345RHJ sõiduk 
siis sõiduki aastamakse 135.- ja registreerimismakse 899.-

Maksu erinevus on 3-4 korda seetõttu ,et meie sõidukile on paigaldatud 
furgoon mille tõttu väheneb kandevõime 200kg võrra ja vastavalt seadusele 
rakendub M1 kategooria maksumäär.
Need sõidukid on tehasest väljunud identsena ,meie sõidukile paigaldatud 
lisavarustus.
Jääb selgusetuks kuidas sõiduki ümberehituse tulemusena kaasnev kandeväime 
vähenemine muudab veoki sõiduautoks maksuarvestuse mõttes.

Ka Maanteeamet vastas tekkinud olukorrale "Milliste kaalutluste tulemusel 
jõudis seadusandja tulemuseni, et piiriks seada 0,2 kW/kg, peate küsima 
seadusandja käest. Transpordiamet on täidesaatev võim.Teatud asjaoludel võib 
tõesti tekkida olukordi, kus N1-kategooria sõidukile rakendatakse 
M1-kategooria maksumäära kuigi ei peaks. Antud probleemi aga saab lahendada 
ainult seadusandja täpsustades tingimusi seadusmuudatusega.”

Sarnaseid  N1 kategooria olukordi ,kus valmistajatehase kandevõime 
vähendatud, on arvatavalt sadu-ümberehitatud 
töökojad,töstukid,tagaluuktõstukid jne.

Kuidas peaks antud olukorra lahendama?

Lugupidamisega,

Priit Voit
5038622
Omaauto OÜ
[email-masked] <mailto:[email-masked]>